Φόρμα 731. Γραφειοκρατική φαρσοκωμωδία

Άλλο ένα έντυπο προστέθηκε στην γραφειοκρατία της Ελληνικής Γενικής Αεροπορίας. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θεωρεί ότι με την φόρμα 731 θα τερματίσει την πειρατεία. Κάποιος, πίσω απο το γραφείο του, είχε τη φαεινή ιδέα ότι για να εξαλειφθεί η πειρατεία που παρατηρείται τους καλοκαιρινούς μήνες, πρέπει να υποχρεώσει τους επιβάτες των ιδιωτικών αεροσκαφών να υπογράφουν σε ένα έντυπο, δηλώνοντας ότι δεν έχουν πληρώσει ναύλα για αυτή την πτήση ή ότι έχουν επιμεριστεί τα έξοδα της πτήσης με τον πιλότο.

Στη περίφημη φόρμα 731 η οποία αποτελεί παγκόσμια πρωτοπορία, απαιτείται απο τους επιβάτες να δηλώσουν ενυπόγραφα την ιδιότητα ή σχέση τους με τον εκμεταλευόμενο του αεροσκάφους, τα στοιχεία επικοινωνίας τους καθώς και τον αριθμό ταυτότητας ή διαβατηρίου.
Για να είναι καλυμμένοι δε ως προς τα «προσωπικά δεδομένα» στην Υπουργική απόφαση αναφέρεται: «Ε. Τα προσωπικά δεδομένα των επιβαινόντων τηρούνται σε αρχείο που προστατεύεται κατάλληλα απο μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση»
Το έντυπο της φόρμας παραδίδεται στον handler όταν η πτήση ξεκινάει απο αεροδρόμιο και απο εκεί ένας θεός ξέρει ποιά κανάλια ακολουθεί για να φτάσει στα «προστατευμένα αρχεία» (!!!) της ΥΠΑ.
Τι γίνεται όμως όταν το αεροσκάφος αναχωρεί απο πεδίο προσγείωσης; τότε ο κυβερνήτης πρέπει να στείλει τη φόρμα 731 στο προβλεπόμενο email της ΥΠΑ και άρα με αυτή τη διαδικασία καμία μα καμία εγγύηση δεν μπορεί να δοθεί για «προστασία απο μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση»

Πριν από μερικά χρόνια είχα έρθει σε αντιπαράθεση για τους γνωστούς σε όλους μας, που ασχολούνται με τις πειρατικές πτήσεις και οι φίλοι τους μου έλεγαν «τι σε νοιάζει εσένα, άσε τους να κάνουν ότι θέλουν, αυτοί θα βρουν το μπελά τους». Δεν είναι έτσι όμως. Όταν ένας απο εμάς παρανομεί κατ’ εξακολούθηση με οποιονδήποτε τρόπο τότε ειναι δεδομένο ότι κάποια στιγμή, λόγω της ανικανότητας των υπευθύνων να πάρουν θέση, θα φτάσουμε να πετάμε χαρταετούς. Αντί λοιπόν να πάει ένας από την ΥΠΑ και σε συνεργασία με τις αστυνομικές αρχές να πιάσει τους παραβάτες στη Μύκονο, τη Κρήτη και τη Σαντορίνη, τη Ζάκυνθο, βγάζει ένα έντυπο για να το υπογράψουν οι επιβάτες… Προσπαθώ με μεγάλο κόπο να μην προβώ σε χαρακτηρισμούς αλλα κύριοι αυτή τη φορά την τερματίσατε τη φαρσοκωμωδία!

Η AOPA που είχε εντοπίσει το θέμα απο τον Ιούνιο του 2016 όταν είχε πρωτοεμφανιστεί η φόρμα 731 σε NOTAM, κατάφερε μόνο να πάρει μια απάντηση απο το «Συνήγορο του πολίτη» η οποία απλά έβρισκε την απόφαση ανυπόστατη χωρις τυπική νομιμότητα αφού δεν είχε δημοσιευθεί σε ΦΕΚ. Τωρα που έχουμε και Υπουργική Απόφαση και Δημοσίευση σε ΦΕΚ τι κάνουμε; Θα αναφερθεί κανένας στα «προσωπικά δεδομένα»

Γιατι πρέπει να γίνει γνωστή η σχέση του επιβάτη με τον εκμεταλευόμενο του αεροσκάφους; γιατι πρέπει να έχει κάποια υπηρεσία τα στοιχεία επικοινωνίας των επιβατών; Θέλει η ΥΠΑ να μάθει για τις οικογενειακές, φιλικές, σεξουαλικές μας σχέσεις; Θέλει να επικοινωνεί με τους επιβάτες για να στέλνει ευχετήριες κάρτες σε γιορτές και γενέθλια; Δεν ξέρω τι θέλει πάντως σε καμία περίπτωση δεν θέλει την πάταξη της πειρατείας. Αν την ήθελε θα το είχε κάνει εδώ και πολλά χρόνια.

Μήπως πρέπει να θίξω και τα ιδιωτικά ελικόπτερα κάποιων επιχειρηματιών που όπως ξέρετε οι επιβαίνοντες, οι σχέσεις αυτών, οι προορισμοί τους και πολύ περισσότερο τα στοιχεία επικοινωνίας τους, σε καμία περίπτωση δεν είναι για τα μάτια του καθενός.

Μήπως πρέπει να αναφέρω ότι δεν είναι κανένας υποχρεωμένος να έχει πρόσβαση στο internet από το χωράφι για να στείλει ένα email.
Μήπως τελικά ο αυξανόμενος φόρτος ανούσιας γραφειοκρατίας αποτελεί θέμα συζήτησης για την ασφάλεια των πτήσεων. Τι γίνεται στην περίπτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου που παραλαμβάνει επιβάτες χωρίς να σβήσει;

Αντί να κάνουμε βήματα μπροστά, όπως κάνουν σε όλο τον πλανήτη, κάνουμε άλματα προς τα πίσω λόγω αρμοδίων που νομίζουν ότι με τέτοιες προτάσεις δικαιολογούν τη θέση τους, κρύβοντας την ανεπάρκειά τους πίσω απο γραφειοκρατεία. Και όλα αυτά τη στιγμή που στο Ντουμπάϊ μέσα στο 2017 θα ξεκινήσουν οι πρώτες πτήσεις αεροταξι χωρίς πιλότο.
Θα μου πείτε σιγά μην τηρηθεί ο νόμος. Ναι, συμφωνώ δεν θα τηρηθεί και μετά απο καιρό, έτσι στα ξαφνικά κάποιος που θέλει να παρουσιάσει έργο θα το θυμηθεί ξαφνικά και θα αρχίσει τα γλυκόλογα.

ΥΓ: οι αεροπορικές εταιρείες απο το να πληρώνουν φόρους, ΦΠΑ κτλ, να το γυρίσουν σε cost sharing και να στέλνουν τη φόρμα 731. Οι πειρατές το κάνουν ήδη…


About this entry